Thursday 7 August 2014

Lagi Cerita Tentang Raya

Teks: Norul Badri Daud
Gambar: Foto Peribadi

Assalamualaikum w.b.t


Selamat hari raya semua,pose sopan gitu.

Pagi tadi cuaca sejuk dan nyaman, kerana hujan di awal pagi. Mood pun ala-ala bercuti kat Genting Highlands je. Sejuk dan segar.

Dah tengahari ni pun masih redup lagi, best nya kalau dapat tidur dan berselimut atas katil kan.kan. Hihi. Berangan je lah ye, sekarang ni masa rehat kat pejabat ye bukan kat rumah ye. Boleh lah bersantai-santai jap. Jangan nak mimpi selimut pula.

Okey. Berbalik kepada tajuk utama yang tertera diatas, hihi dah macam nak buat karangan surat rasmi pulak ye ayat ni. Sambungan lagi cerita tentang raya saya bersama keluarga sebelah mertua di kampung. Raya ke dua baru kami bergerak balik kampung dari Rawang ke Baling, Kedah. 

Perjalanan kami lancar tanpa ada halangan jem, walaupun kenderaan masih banyak atas jalan raya. Tak lah ambil masa lama sangat nak sampai Kedah. 
Horey! balik kampung, oo..oo..balik kampung hati girang. Tak sabar nak jumpa bonda tersayang bersama keluarga sebelah saya di kampung.

Bonda mertua dan adik-adik ipar pegi homestay kat Alor Setar. Saya kat kampung di Baling, meronda dengan kakak dan bonda ke rumah saudara mara. Al maklumlah masa raya ni lah nak dapat berkumpul dan saling menziarahi.

Syawal ke 5, saya turut ke homestay di Alor Setar dan bermalam disana. Awal pagi raya ke 6 kami bersiap-siap nak bergerak balik Rawang. Sebelum tu, sempat lagi berhenti dan berposing di rumah warisan yang terdapat di bandar Alor Setar ni. Hihi. 

Jom, layan gambar raya kami di rumah warisan. 


macam-macam pose ada...


 posing jangan tak posing u...

Okey.. dah tamat cerita raya di kampung. 
Maaf la ye, macam berterabur je susunan ayat entri kali ni. 
Salam sayang.

Sampai jumpa lagi di entri akan datang.
 

No comments:

Post a Comment