Tuesday 22 April 2014

Bangkit 2014!

Idea kosong tapi tak ada modal? Tambah tak ada asas dalam dunia bisnes, kurang mahir dalam IT. Pasti ramai terfikir bisnes apa yang hendak diceburi. Banyak idea boleh dipelajari sebenarnya hanya menerusi facbeook, instragram, youtube, semuanya atas talian.
Irfan Khairi dengan hanya bermodalkan RM500 mampu bergelar jutawan pada usia 25 tahun. Semuanya menerusi bisnes dalam talian, yang dilihat sebagai lubuk menjana pendapatan lumayan jika kena cara yang betul.

Dalam pembentangan Bajet 2014, mendedahkan lebih ramai pengguna internet di Malaysia adalah pembeli berbanding penjual dengan saiz pasaran urusniaga dalam talian dijangka mencecah RM5 billion menjelang 2014, berbanding RM1.8 billion pada 2010.
Ternyata terlalu besar potensi bisnes online. Jadi tak mustahil jika kita baru angan-angan untuk mula bebas kewangan bertindak dan ikut cara yang betul. Tidakkan kita rasa tercabar? Ada yang bermodal rendah pun boleh membuat jualan di internet. Mungkin kita boleh mula berjinak-jinak dulu secara separuh masa sebelum melakukannya secara serius.
(sumber : berita harian, 14/4/2014)


Bagi mereka yang mahu mula bisnes secara online, tapi belum ada produk, boleh sertai Pengurus Online Akademi. Caranya sangat mudah dan senang sahaja. 

========================================================================

2. Kelas online asas blog fanpage mula bisnes 
 - bagi yang mahu mulakan bisnes online tapi tidak tahu cara. Mahu mula berbisnes tapi masih tiada produk. Belajar urusniaga mudah dengan mnggunakan medium percuma blog, fnpage, fb. Belajar menjana pendapatan awal bermula RM5, RM10, tingkatkan lagi RM20, RM50, RM100 dan seterusnya (tertakluk kepada kerajinan dan konsisten masing-masing). Kelas yang sangat sesuai untuk suri bekerjaya yang sangat sibuk, suri rumah sepenuh masa dan bagi mereka yang mahu buat secara sambilan atau sepenuh masa. Belajar membuat blog kedai online, belajar menulis konsisten, buat borang tempahan, jenis-jenis entri blog, buat fan page, belajar buat pautan antara blog untuk aliran trafik pelawat ke blog. Belajar cara menukar pembaca kepada pembeli

3. Kelas beriklan di mudah.my - mudah.my merupakan medium promosi online secara percuma. Belajar teknik beriklan dengan betul di situ. 

Pendaftaran dan pertanyaan boleh terus melalui saya salah seorang pengurus online ABDR :
email : norulbadridaud@gmail.com
sms / wtsapp : 011-11668841
add saya di facebook : https://www.facebook.com/nurrullz.daud

No comments:

Post a Comment