Tuesday, 22 July 2014

Duit raya saya

Teks: Norul Badri Daud
Gambar: Foto Peribadi

Assalamualaikum w.b.t



 wang kertas baru untuk duit raya


Salam Selasa.
Salam 24 Ramadhan 1435H.

Alhamdulillah. Meniti 24 Ramadhan, semoga kita semua terus istiqamah dalam menjalani ibadah wajib puasa ramadhan dalam minggu yang terakhir ni.

Apa khabar kalian hari ni yang sudi menyinggah disini? Semoga kita semua sentiasa terpelihara dan diberkati oleh rahmat Allah.

Tadi waktu tengahari keluar ke bank untuk menukar wang kertas baru bagi di isi dalam sampul duit raya. Em, berpeluh juga lah. Banyak bank yang dah kehabisan stok duit baru ni. Ada yang hanya bagi sampul duit raya je.

Namun saya terus juga pergi ke bank lain yang berhampiran. Alhamdulillah, di Hong Leong bank masih ada rezeki saya nak tukar duit baru. Saya menukar wang kertas RM1.00 dan RM5.00 saja. Ramai juga yang beratur nak tukar duit kertas baru ni.




 sampul duit raya daripada Hong Leong bank & Public Bank

6 comments:

  1. ye la saya pun susah nak dapat tukar.. kena pegi pagi2 bru boleh dapat...bagi duit raya rm 1 je ke taun ni???

    ReplyDelete
  2. Salam kenal..Alhamdulillah..ada lagi duit untuk ditukar kan,

    ReplyDelete
  3. Wasalam Norniwanie. Salam perkenalan juga dari saya. Banyak bank yang dah abis duit untuk ditukar. Jangan tunggu lama lama kalau nak tukar.

    ReplyDelete
  4. Hehe..syira, boleh jek tapi kena datang beraya rumah ye.

    ReplyDelete
  5. Newer technologies are continuously depleting older versions in the same product category.

    The Muppets 3-Disc Blu-ray Combo Wocka Wocka
    Value Pack with collectible lunch box. All these materials
    are essential to shift your precious goods safely to new place.


    Here is my site :: international removals

    ReplyDelete