Thursday 30 October 2014

Ulasan Ebook 101 Idea Home-Based Bisnes

Teks: Norul Badri Daud
Gambar: Sumber ABDR

Assalamualaikum w.b.t

Bismillah.
Alhamdulillah. Selamat tengahari, semoga kalian semua yang sudi singgah disini ceria sentiasa.




Entry saya kali ni nak kongsikan ulasan mengenai Ebook 101 Idea Home-Based Bisnes dengan kalian semua.


Tajuk              : 101 Idea Home-Based Bisnes
Pengarang   :  Masayu Ahamd (Puan Pengasas ABDR)
Mukasurat    : 181
Kategori        : Bahasa Melayu, Bisnes
Harga             : RM50

Nak mula bisnes? Tak tahu cara nak mulakan bisnes dengan betul?
Saya yakin, kalian sekarang ada yang sedang ligat berfikir untuk menjana wang tambahan atau pendapatan pasif. Masih mencari-cari maklumat yang sesuai untuk dijadikan panduan dan pedoman dalam merealisasikan impian.

 Ebook 101 Idea Home-Based Bisnes hasil tulisan pengasas ABDR iaitu Puan Masyu Ahmad. Keseluruhannya mengandungi 181 muka surat. Menggunakan pengolahan Bahasa Melayu. Perkongsian yang didedahkan mudah untuk kita fahami tanpa penggunaan ayat yang berbelit-belit dan panjang berjela-jela.

Ebook yang begitu bermanfaat dan padat dengan pelbagai info yang berguna. Penulisan yang memberi pendedahan secara menyeluruh terutamanya buat suri rumah atau sesiapa saja yang ada keinginan memulakan bisnes. Panduan untuk mereka yang ingin memulakan bisnes samada menggunakan produk digital mahupun fizikal.

10 jenis bisnes makanan, 10 jenis bisnes kreatif, 10 jenis bisnes pendidikan, 9 jenis bisnes online, bisnes perkhidmatan, bisnes kesihatan, bisnes kecantikan, malah bisnes gerai adalah antara 101 idea bisnes yang ditulis oleh penulis di dalam ebook ini.

Idea-idea ini dikecilkan pula mengikut skop kerja masing-masing. Idea ini boleh saja kita mulakan hanya dari rumah! Dari idea yang dikongsikan, kita nilai minat serta kepakaran kita.

Jika ingin memulakan bisnes tanpa sebarang modal juga didedahkan. Malah kita juga turut diberikan tips bagaimana untuk mengumpul modal tanpa perlu membuat sebarang pinjaman saat ingin mula berbisnes. Ya, ia adalah sesuai kepada mereka yang ingin mula berbisnes. Mula bisnes tanpa mencipta bersama sebarang hutang.

Menjadikan Rasululullah S.A.W  dan isteri baginda Saidina Siti Khadijah sebagai model usahawan, ebook ini turut berkongsi 30 tips lagi menjadi usahawan sukses. Disarankan kepada mereka yang bercita-cita menjadi WAHM wajib memiliki ebook ini.

Sebuah ebook yang berbaloi untuk kita miliki dengan harganya RM50. Lengkap dan padat dari mula idea bisnes dan cara kita merealisasikan untuk mencapai matlamat kita, strategi pemasaran yang hebat dan khidmat pelanggan yang baik juga menjadi kunci utama kejayaan sesuatu bisnes. Juga perkongsian pengalaman usahawan yang telah berjaya.Semuanya ini disentuh oleh penulis.

Ebook yang mampu milik dan wajib dimiliki setiap orang!

 
Ringkasan Bab Ebook 101 Idea Home-Based Bisnes.
 
Bab 1: 101 Idea Home-Based Bisnes
Bab 2: Mula Bisnes Tanpa Modal
Bab 3: Rancang, Sasar Matlamat
Bab 4: Strategi Pemasaran Online
Bab 5: Strategi Pemasaran Offline
Bab 6: Operasi Dari Rumah
Bab 7: Khidmat pelanggan Online
Bab 8: Produk Digital vs Produk Fizikal
Bab 9: Strategi Pemasaran Gaya Rasulullah
Bab 10: Rahsia Bisnes Siti Khadijah
Bab 11: Pengalaman Usahawan Sukses



Kunci sudah ditangan ANDA. Nak mula atau tunggu selama-lamanya?
Selamat bertindak dan selamat maju jaya untuk mulakan bisnes.

Mana nak dapat ebook ni?
 **********************************
hubungi saya: norulbadridaud@gmail.com
whatsapp: 011-11668841
fb:https://www.facebook.com/nurrullz.daud

No comments:

Post a Comment